Algirdo Kovaliūno malūnsparnis

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Lietuvos aviacijos muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas malūnsparnis 
Sritys technika, poilsis / sportas
Pirminės apskaitos numeris LAM GEK 12616
Inventorinis numeris LAM AT 228
Matmenys ilgis – 3330 mm
plotis – 2100 mm
aukštis – 1820 mm
Medžiagos dažai  guma  fanera  stiklo plastikas  epoksidinė derva  plienas  medis 
Atlikimo, pagaminimo technika šaltkalvystė  staliaus darbai  surinkimas  klijavimas  dažymas 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data 1980 m.
Sukūrimo vieta Anykščiai, Lietuva, SSRS
Gamintojas (-jai)
Pagaminimo data 1980 m.
Pagaminimo vieta Anykščiai, Lietuva, SSRS
Daugiau informacijos

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Bemotoris malūnsparnis (bemotoris autožyras) – skraidymo aparatas, kuris vietoje sparnų turi laisvai besisukantį rotorių. A. Kovaliūno malūnsparnio AK-3 rotorius turi dvi mentes, pagamintas iš medienos ir faneros, apklijuotas plonu stiklaplasčio sluoksniu. Mentės suklijuotos epoksidine derva. Prie erdvinės liemens fermos pritvirtintos visos kitos malūnsparnio dalys. Priekyje yra pedalais valdomas pasukamas ratukas. Viduryje – piloto krėslas iš stiklaplasčio. Viršuje yra pritvirtintas sraigto šarnyro mazgas. Apačioje – pagrindinės važiuoklės ašis (pagaminta iš Jak-12 spyrio) su ratukais galuose, paremta spyreliais į viršutinę rėmo dalį ir trosų atatampomis sujungta su rėmo priekiu. Užpakalyje pritvirtinta uodegos sija (pagaminta iš Jak-12 kontrspyrio) su medinės konstrukcijos (su putų polistireno užpildu) kiliu ir posūkio vairu, kuris su valdymo pedalais sujungtas troseliais. Visi ratai – su guminėmis padangomis. Sraigtas valdomas tiesiogiai, kabančia vairаlazde, pagaminta iš lenkto vamzdžio. Visas malūnsparnis nudažytas ryškios oranžinės spalvos dažais, išskyrus raudonas sraigto mentes, rudos spalvos dažais nudažytą krėslą ir nedažytas šarnyrų bei sraigto stebulės detales. Abipus posūkio vairo – baltas užrašas „AK-3“. Šį malūnsparnį 1980 m. pagamino Algirdas Kovaliūnas. Buvo atlikti skridimo bandymai mažame aukštyje. Bandymai atlikti velkant motociklu. Dėl didelių vibracijų ir sunkaus valdymo tolesnio malūnsparnio tobulinimo buvo atsisakyta. Siekiant pagerinti sraigto menčių standumą viena mentė buvo apklijuota papildomu stiklaplasčio sluoksniu, bet jos masė išaugo, o standumas padidėjo nepakankamai. Todėl dabar sraigtas išbalansuotas (viena mentė sunkesnė)

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Algirdo Kovaliūno malūnsparnis daugiau informacijos...

Eksponato autorinės turtinės teisės