Lėktuvas RB-17 „Antis“
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos aviacijos muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Garso ir vaizdo informacija apie eksponatą
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Romualdo Bėkštos lėktuvas RB-17 „Antis“ | lietuvių kalba |
Aeroplane RB-17 Antis (“Duck”) | anglų kalba |
Pavadinimas | Kalba |
---|---|
Romualdo Bėkštos lėktuvas RB-17 „Antis“ | lietuvių gestų kalba |
LIMIS portale skelbiamą skaitmeninį turinį galima naudoti komerciniais ir nekomerciniais tikslais. Naudojant skaitmenines bylas, reikia nurodyti šiuos duomenis: autorius; eksponato pavadinimas; pirminės apskaitos numeris arba inventorinis numeris; muziejaus, kuris saugo eksponatą, pavadinimas; eksponato www.limis.lt puslapio adresas. Tuo atveju, kai autorius nežinomas ar yra anonimas, reikia nurodyti, kad autorius nežinomas arba yra anonimas. Jei naudojama eksponato nuotrauka yra sukurta fotografo, reikia nurodyti ir fotografo vardą bei pavardę.
Lietuvos aviacijos muziejus yra pateiktos informacijos savininkas. Visose dokumentų kopijose ir (arba) programose turi būti išsaugotas autorių teisių ženklas ©, užregistruotų prekių ženklai ®, kuriuos draudžiama pašalinti.
Tinklalapį formatuoja, dizainą kuria ir palaiko UAB „Nortal“, UAB „Alna Software“, UAB „Asseco Lietuva“ ir Lietuvos aviacijos muziejus. Bet kokius dizaino elementus kopijuoti ar imituoti kituose tinklalapiuose yra draudžiama.
Muziejus | Lietuvos aviacijos muziejus | ||||
Fondas | pagrindinis | ||||
Eksponato tipas | lėktuvas | ||||
Sritys | technika, poilsis / sportas | ||||
Pirminės apskaitos numeris | LAM GEK 266 | ||||
Inventorinis numeris | LAM AT 4 | ||||
Matmenys | ilgis (liemens) – 5000 mm plotis (sparnų mojis) – 8050 mm aukštis – 2400 mm | ||||
Medžiagos | dažai drobė fanera plienas titano lydinys duraliuminis | ||||
Atlikimo, pagaminimo technika | tekinimas virinimas frezavimas pramoninė gamyba | ||||
Autentiškumas | originalas | ||||
Autorius (-iai) | Romualdas Bėkšta | ||||
Sukūrimo data | 1979 m. | ||||
Sukūrimo vieta | Šiauliai, Lietuva
| ||||
Gamintojas (-jai) | Romualdas Bėkšta | ||||
Pagaminimo data | 1979 m. | ||||
Pagaminimo vieta | Šiauliai, Lietuva
|
Aprašymas
Eksponato aprašymas | RB-17 yra „anties“ tipo lėktuvas, t. y. sparnai įrengti liemens gale, o aukščio vairo plokštumos – priekyje. Iš lietuviškų aviacinių konstrukcijų RB-17 pirmą kartą panaudota: „anties“ tipo schema, trijų ratų važiuoklė su nesimetriniu ratų išdėstymu, propelerio patalpinimas tarp kilio ir posūkio vairo. Lėktuvo sparnas – vieno lonžerono, medinės konstrukcijos, paremtas metaliniais spyriais. Priekyje – laisvai nešantis, vieno lonžerono, medinės konstrukcijos aukštumos vairas su metaliniu atsvaru. Liemuo – plieno vamzdžių erdvinis rėmas, dengtas drobe. Variklio gaubtas ir liemens viršaus danga padaryti iš duraliuminio skardos, o važiuoklės spyriai – iš titaninių vamzdžių. Lėktuvas nudažytas tamsiai žydra spalva. Ant liemens šonų yra raudoni, į užpakalį ištęsti trikampiai su baltu užrašu „RB-17“. Jie apvedžioti balta juostele ir baltų taškelių eile. Aukščio vairo priekis su atsvaru, kilio ir posūkio vairo priekis – raudoni su baltu apvadu. Abipus kilio ir abiejų sparnų – raudonos penkių spindulių žvaigždės su baltais ir raudonais apvadais. Pirmasis skridimas įvykdytas 1979-09-02. Perdirbtas iš lėktuvo RB-15 (šio pirmasis skridimas įvyko 1977-10-09) – kito tipo važiuoklė, kitas variklis, kitas kilis, pakeisti sparnų galai. RB-17 paskirtis – eksperimentinis. Pagamintas vienas egzempliorius. Techniniai duomenys: 1) maksimalus greitis – 110 km/h; 2) tuščio aparato masė – 210 kg; 3) paruošto skridimui aparato masė – 320 kg; 4) variklio BB-2 galingumas – 25 AJ; 5) pagrindinio sparno mojis – 8,05 m; 6) pagrindinio sparno plotas 9 m2; 7) priekinio sparno mojis – 3,6 m; 8) skridimo masė – 320 kg. Lėktuvas nudažytas melsvais dažais. Konstruktorius Romualdas Bėkšta, buvusio kultūros ministro Arūno Bėkštos tėvas. |
Kiti pavadinimai
Pagrindinis pavadinimas
Pavadinimas | Kalba | Tipas | Data | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Lėktuvas RB-17 „Antis“ | daugiau informacijos...
|
Eksponato autorinės turtinės teisės
Savininkas | Lietuvos aviacijos muziejus |