Motociklas su priekaba URAL IMZ 8 903

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Lietuvos aviacijos muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas motociklas 
Sritys technika
Pirminės apskaitos numeris LAM GEK 13718
Inventorinis numeris LAM UG 36
Matmenys ilgis – 1800 mm
plotis – 1500 mm
aukštis – 1200 mm
Medžiagos dažai  metalas  plastikas  guma 
Atlikimo, pagaminimo technika pramoninė gamyba 
Autentiškumas originalas 
Sukūrimo data 1986 m.
Sukūrimo vieta Irbitas, Rusija, SSRS
Gamintojas (-jai)
Irbito motociklų gamykla
Pagaminimo data 1986 m.
Pagaminimo vieta Irbitas, Rusija, SSRS
Daugiau informacijos

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Motociklas yra nudažytas žalios spalvos dažais, jo valstybinis numeris – 351 AA, gamyklinis numeris – 155797. Rėmas suvirintas iš metalinių vamzdžių ir profilių. Abiejuose rėmo šonuose yra po dvi pakojas su guminiais apvalkalais. Prie priekinės kairės pakojos yra greičų perjungimo pedalas. Rėmo priekyje yra metalinė plokštelė su užrašais rusų kalba: „МОДЕЛЬ / ИЗМ 8 903 / ИЗДЕЛИЕ Н / 155797 / ДВИГАТЕЛЬ Н / 017170 / РАБ ОБЪЁМ 649 СМ³ / ГОД ВЫПУСКА 1986 / СДЕЛАНО В СССР“. Prie rėmo ir užpakalinio rato apsaugos yra pritvirtintos dvi juodos spalvos guminės sėdynės su guminiais amortizatoriais. Variklis yra dviejų cilindrų, keturtaktis, aušinamas oru, pritvirtintas prie rėmo. Prie variklio yra komplektuojantys agregatai: karbiuratorius, elektros generatorius, magnetas, dvi kuro mišinio uždegimo žvakės, oro filtras, pavarų dėžė su perjungimo mechanizmu, užvedimo starteris su svirtimi, kardaninis velenas, atgalinės eigos svirtis. Ant variklio korpuso yra skaičiai: „017170“. Variklio darbinis tūris – 649 cm³, galingumas – 36 AG. Viršuje prie variklio yra pritvirtintas elektrinio garsinio signalo agregatas. Virš variklio yra pritvirtintas kuro bakas. Ant motociklo vairo yra sumontuoti valdymo organai: karbiuratoriaus sklendės valdymo rankena, trijų padėčių posūkio signalų jungiklis, trijų padėčių žibinto jungiklis, sankabos svirtis, spaudžiamasis garsinio signalo klavišas. Motociklo važiuoklė yra triratė. Jos ratai yra su guminėmis padangomis. Visi trys ratai turi diskinius stabdžius. Priekinis ratas yra stabdomas rankena, esančia ant vairo dešinės pusės, o užpakalinis ir priekabos ratai stabdomi kojiniu pedalu, esančiu dešinėje motociklo pusėje. Užpakalinis ratas prie rėmo yra tvirtinamas per du spyruoklinius amortizatorius, o priekabos ratas – per vieną spyruoklinį amortizatorių. Priekinis važiuoklės ratas yra įdėtas į teleskopinę amortizuojančią šakę. Šakės viršuje yra sumontuoti: elektros sistemos įjungimo spynelė, žibintas, oranžinės spalvos kairiojo posūkio žibintas, elektros srovės paskirstymo kontaktinės jungtys, juodos spalvos dažais nudažytas skydelis su motociklo greičio ir ridos matavimo prietaisu ir šviesos indikatoriais, organinio stiklo skydelis su juodos spalvos brezentu apačioje, vairas su motociklo ir jo sistemų valdymo organais. Visi važiuoklės ratai turi skardines apsaugas. Prie užpakalinio rato apsaugos yra pritvirtinti oranžinės spalvos kairiojo posūkio ir raudonos spalvos gabaritinis stabdymo žibintai. Priekabos lopšys yra suvirintas iš skardos ir pritvirtintas prie rėmo. Po lopšiu yra įdėti du guminiai amortizatoriai. Į lopšį yra įdėta brezentu apvilkta sėdynė su nugarine atrama. Priekabos rato apsaugos priekyje yra oranžinės spalvos dešiniojo posūkio ir baltos spalvos gabaritinis žibintai, o rato apsaugos gale – raudonos spalvos gabaritinis stabdymo ir oranžinės spalvos dešiniojo posūkio žibintai. Ant priekabos lopšio yra uždėtas atsarginis ratas. Išoriniame priekabos lopšio šone yra priekabos dangčio uždarymo mechanizmo rankena. Motociklai URAL IMZ buvo pradėti gaminti II - jo pasaulinio karo metais. Jų pirmtakai (URAL modeliai M - 72, M - 75) buvo beveik tiksli vokiškų sunkiųjų BMW motociklų kopija. IMZ motociklai buvo naudojami SSRS kariuomenėje ir įvairiose SSRS valstybinėse struktūrose (Valstybinėje automobilių inspekcijoje, Valstybinėje priešgaisrinės saugos tarnyboje ir t. t.). Motociklas yra pagamintas iš Maskvos į Irbito miestą evakuotoje motociklų gamykloje, Sverdlovsko srityje. Motociklo kuro sąnaudos yra 4 ÷ 6 l /100 km, didžiausias greitis – apie 125 km/val. Tuščio motociklo masė – 235 kg. Šis motociklas buvo naudojamas Prienų PGT iki 1990 m., o 2000-09-25 d. buvo perduotas į LAM priešgaisrinės apsaugos istorijos ekspoziciją.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Motociklas su priekaba URAL IMZ 8 903 daugiau informacijos...

Eksponato autorinės turtinės teisės