Susiekimo-transportinis lėktuvas An-24 B

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Lietuvos aviacijos muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas lėktuvas 
Sritys technika, transportas
Pirminės apskaitos numeris LAM GEK 8995
Inventorinis numeris LAM AT 180
Matmenys ilgis (liemens) – 23500 mm
plotis (sparnų mojis) – 29200 mm
aukštis – 8300 mm
Medžiagos dažai  metalas  organinis stiklas  guma 
Atlikimo, pagaminimo technika pramoninė gamyba 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data 1968 m.
Sukūrimo vieta SSRS
Gamintojas (-jai)
Kijevo mašinų gamykla Nr. 473
Pagaminimo data 1968-06-30
Pagaminimo vieta Kijevas, Ukraina, SSRS
Daugiau informacijos

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Pagamintas 1968 m. birželio 30 d. Paskutinis skrydis – 1996 m. liepos 12 d. Lėktuvo sklandmens gamyklinis numeris – 87304405, kairiojo variklio – Nr. 47932015, dešiniojo variklio – Nr. 4342088, pagalbinės jėgainės – Nr. AT 945119, kairiojo sraigto – Nr. C OI 1103, dešiniojo sraigto – Nr. C 74992. Lėktuvas yra metalinės konstrukcijos, aukštasparnis su dviem turbopropeleriniais varikliais AI-24, su trirate įtraukiama važiuokle. Liemuo yra pusiau kevalinės konstrukcijos (panaudojant ir plastmasines dalis). Sparnai yra laisvai nešantys, sparnų lonžeronai – dėžinės konstrukcijos, lonžeronai kartu yra ir kuro bakų sudėtinė dalis. Lėktuvas skirtas keleivių, pašto ir krovinių pervežimui. Keleivių skaičius gali siekti 52 asmenis. Įgula – penki asmenys, 1–2 stiuardesės (palydovės). Tuščio masė – 13 750 kg. Didžiausia startinė masė – 21 000 kg, kelionės greitis – 460 km/val. Skridimo nuotolis su maksimaliu kuro kiekiu – 2 280 km, su maksimaliu krovinio kiekiu – 750 km. Gali startuoti su vienu varikliu (pasiekiamas aukštis – 3000 m). Lėktuvas An-24B buvo nudažytas balta spalva (liemens priekio gaubtas, liemens viršus ir šonų viršutinė dalis iki tamsiai mėlynos juostelės sparnų ir vairų plokštumos), tamsiai mėlyna spalva (dvi juostos išdažytos per liemens vidurį, nuo priekinio gaubto, tarp iliuminatorių iki liemens galo, įlipimo ir avarinių durų, bagažo liukų kraštai), pilka spalva (sparnų, stabilizatoriaus, kylio atakos briaunos, taip pat variklių gondolų priekinės briaunos, propelerių, įvorių gaubtai), juoda spalva (sektorius liemens viršuje prie pilotų langų, lėktuvo propeleriai, variklių gondolų išorinių pusių, užpakalinės dalys), pilkai mėlyna spalva (liemens apatinė dalis), raudona spalva (sparnų galų briaunos, stabilizatoriaus briaunos), geltona spalva (propelerių galai). Ant lėktuvo kairiojo borto iš kairės į dešinę: prie liemens priekinio gaubto, ant plačiosios tamsiai mėlynos juostos, balta spalva, rusiškomis raidėmis užrašyta „АН-24Б“. Liemens gale tarp įlipimo durų ir vairų, gelsva spalva su juodais kontūro apvedžiojimais užrašytas borto numeris „06“. Ant liemens užpakalinės dalies po stabilizatoriumi yra užrašytas lėktuvo sklandmens gamyklinis numeris „87304405“. Ant kylio, balta spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais uždažytas Lietuvos KOP ženklas. Ant dešiniojo borto iš dešinės kairėn: prie liemens priekinio gaubto, ant plačiosios tamsiai mėlynos juostos, balta spalva rusiškomis raidėmis yra užrašas „АН-24Б“, ant liemens šono, tarp pakrovimo durų ir iliuminatorių, gelsva spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais užrašytas borto numeris „06", ant lėktuvo kylio balta spalva su juodais kontūrų apvedžiojimais uždažytas Lietuvos KOP ženklas. Kairiajame borte įrengti devyni iliuminatoriai. Antrasis iš kairės iliuminatorius yra įtaisytas avariniame išlipimo liuke, apie 8 m nuo liemens galo yra 750 mm pločio keleivių įlaipinimo durys. Dešiniajame borte įrengta dešimt iliuminatorių. Devyni iliuminatoriai išdėstyti tokia pat tvarka kaip ir kairiajame borte, o dešimtasis iliuminatorius yra prie pat pilotų kabinos bagažo skyriaus apšvietimui. Dviejų metrų atstumu nuo lėktuvo liemens priekio yra pilotų kabinos liukas 950 x 750 mm. Lėktuvo liemens bortuose yra dar keletas mažų liukų, reikalingų techniniam aptarnavimui. Nuo 1968-06-30 lėktuvas skraidė Civilinio oro laivyno „Aeroflot“ Lietuvos valdyboje su registracijos numeriu „CCCP-46444“. 1991-09-20 perėjo Lietuvos avialinijų žinion ir 1992-02-11 įregistruotas numeriu „LY-AAI“. 1994-12-06 buvo perduotas Lietuvos KOP II aviacijos bazei. Lėktuvu buvo skraidinami pirmieji taikdariškų misijų kariai.

1996-07-12 įgula, susidedanti iš vado eilinio A. Jakimavičiaus, II piloto vyr. ltn. A. Koliasnikovo, navigacijos kpt. P. Matulio,  lėktuvą atskraidino į Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą ir perdavė Lietuvos aviacijos muziejui.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Susiekimo-transportinis lėktuvas An-24 B daugiau informacijos...

Eksponato autorinės turtinės teisės