Aviacinis variklis AI-24

Rezervuoti vizito laiką
Muziejus Lietuvos aviacijos muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas aviacinis variklis 
Sritys technika
Pirminės apskaitos numeris LAM GEK 14132
Inventorinis numeris LAM AT 239
Matmenys ilgis – 2436 mm
aukštis – 1075 mm
plotis – 650 mm
Medžiagos metalas  plienas  skarda  aliuminio lydinys  elektronas 
Atlikimo, pagaminimo technika pramoninė gamyba 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data XX a. 7 deš. – XX a. 9 deš.
Sukūrimo vieta SSRS
Gamintojas (-jai)
Nežinomas gamintojas
Pagaminimo data XX a. 7 deš. – XX a. 9 deš.
Pagaminimo vieta SSRS
Daugiau informacijos

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Turbosraigtinis variklis AI-24 yra sukurtas Zaporožės konstravimo biure vadovaujant konstruktoriui akademikui Aleksandrui Ivčenko. Variklio konstrukciją sudaro šie pagrindiniai mazgai ir agregatai: reduktorius, karteris, ašinis dešimties pakopų kompresorius, žiedinė degimo kamera, ašinė trijų pakopų turbina, nereguliuojama reaktyvinė tūta, kiti agregatai ir prietaisai, reikalingi variklio ir lėktuvo sistemų darbui. Reduktorius dvylika kartų sumažina propelerio AV-72 sūkių skaičių – iki 1245 aps/min. (lyginant su variklio sūkiais). Jo detalės yra sumontuotos reduktoriaus karteryje (korpuse), kuris išlietas iš magnio lydinio ir varžtais tvirtinamas prie variklio karterio. Priekinė reduktoriaus veleno flanšo pusė, prie kurios tvirtinamas propeleris, yra dantyta. Ant reduktoriaus karterio iškalti skaičiai: „761237“, „841“, „227575“, „2167“ ir išlieti iškilūs skaičiai „24511045“. Prie reduktoriaus karterio yra pritvirtintas kabelis su kontaktine jungtimi. Variklio karteris yra lietas iš magnio lydinio. Išorinė ir vidinė karterio sienelės sudaro variklio oro gaudytuvo kanalą, kuriame yra kompresoriaus oro srovės nukreipiamojo aparato mentės. Karterio viduje yra perdavų mechanizmai, kurie perduoda sukamąjį momentą agregatams, sumontuotiems ant jo. Karterio išorėje yra sumontuoti du priekiniai variklio tvirtinimo mazgai, agregatai ir prietaisai: apledėjimo signalizatorius SO-4A, propelerio automatinio fliugeravimo daviklis (sumažėjus variklio galingumui iki 0,1 nuo nominalios reikšmės), apsisukimų reguliatorius R-68DT-24, išcentrinis alsuoklis, oro atskyrėjas VO-24, tepalo siurblys MA-24, kuro siurblys-daviklis ND-24M, kuro siurblys BNK-10I. Prie karterio yra prikniedyta metalinė plokštelė su užrašu rusų kalba „AИ – 24 СЕРИЯ 2 № Н47612037“. Kompresoriaus plieninio korpuso viduje yra ašinis dešimties pakopų kompresorius, kurį sudaro dešimt besisukančių darbinių ratų su mentėmis ir korpuso su oro srautą nukreipiančiomis mentėmis. Kompresoriuje oras yra suspaudžiamas iki apskaičiuoto suspaudimo laipsnio ir paduodamas į degimo kamerą. Ant korpuso yra užrašas: „47612037P2“, sumontuoti keturi automatiniai oro išleidimo (priešpompažiniai) vožtuvai, du uždegimo agregatai 1KNO-11, automatinis kuro dozavimo agregatas ADT-24M. Degimo kameros korpuso viduje aštuoniais kaiščiais įtvirtinta žiedinė degimo kamera. Suvirintas kameros korpusas susideda iš priekinės korpuso dalies, išorinio gaubto ir turbinos vėdinimo gaubto. Ant korpuso yra sumontuoti aštuoni kuro purkštukai, du uždegikliai su žvakėmis ir purkštukais, du variklio tvirtinimo mazgai ir karšto oro paėmimo atvamzdžiai. Ašinė trijų pakopų turbina susideda iš trijų darbinių ratų su mentėmis, statoriaus su nejudamomis mentėmis ir korpuso. Turbinos paskirtis – dujų energiją paversti į mechaninį darbą (sukti kompresorių, propelerį ir perdavų mechanizmą su agregatais). Nereguliuojamą reaktyvinę tūtą sudaro išorinis gaubtas su dvylika temperatūros daviklių ir aptakas su išlenktos kūgio formos smaigaliu, kurie sujungti trimis tuščiavidurėmis atramomis. Išorinis tūtos gaubtas yra apgaubtas skardiniu turbinos vėdinimo gaubtu. Išorinėje variklio pusėje tvirtinami pagalbiniai variklio agregatai, tepalo, kuro, hidraulinio skysčio ir oro sistemų vamzdžiai ir kolektoriai, elektros sistemos kabeliai ir laidai su kontaktinėmis jungtimis, davikliai, elektromagnetiniai valdymo prietaisai. Techniniai variklio duomenys: svoris – 600 kg, rotoriaus apsisukimai visiems variklio darbo rėžimams – 15100 aps./min. (minimalūs – 13900 aps./min.), kuras – aviacinis žibalas RT, TC-1 (arba jų mišinys), T-2 , darbinis slėgis kuro sistemoje – 85 kg/cm², kompresoriaus oro suspaudimo laipsnis – 7, tepalas – 75% transformatorinio arba MK-8 ir 25% MK-22 arba MC-20, tepalo sunaudojimas – ne daugiau 0,85 kg/val., rekomenduojama tepalo temperatūra – 70 ÷ 80°C, tepalo slėgis – 3 ÷ 4,5 kg/cm², galia perduodama sraigto velenui – 2550 A/G, aukščiausia dujų temperatūra už turbinos – 700°C. Variklyje yra įrengta automatinė propelerio menčių padėties keitimo ir fliugeravimo sistema, oro paėmimo sistema salono kondicionavimui ir hermetizavimui, sistema prieš apledėjimą bei signalizacijos ir gaisro gesinimo sistemos. Variklis yra paleidžiamas starterio-generatoriaus STG-18TM pagalba. Variklio (dirbant bet kokiu rėžimu) rotoriaus apsisukimai yra pastovūs, kuriuos palaiko apsisukimų reguliatorius R-68DT-24, keisdamas propelerio menčių padėties (atakos) kampą. Variklis nudažytas sidabro spalvos dažais. AI-24 buvo naudojami lėktuvuose AN-24, AN-26, AN-30.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
Aviacinis variklis AI-24 daugiau informacijos...

Eksponato autorinės turtinės teisės